Innskriving og skolestart

Skolestart

Hei!

Nå går det raskt mot skolestart, og noen av barna hos dere skal begynne på Tveita skole. Vi har veldig lyst til å bli litt bedre kjent med dem, og forhåpentligvis gjøre overgangen fra barnehagen til skolen litt tryggere.

Vi håper dere har mulighet til å møte oss noen ganger før sommeren:

Barn leser for barn (barnehage følger)Barn leser for Barn

4. klasse-elevene skal være faddere for elevene i 1. klasse til høsten, og vil gjerne invitere til en hyggelig lesestund for skolestarterne. Vi har et veldig fint bibliotek på skolen hvor vi kan finne morsomme, fine og spennende bøker. Håper dere har lyst til å komme til skolen torsdag 18. april kl. 09.30 – 11.00. Vi leser en stund, og når vi syns det er nok lesing går vi ut og leker sammen i skolegården.

9 ideer om 17.mai-tegninger | 17. mai, norge, tegninger15.mai-tog (barnehage følger)

Vi ønsker å invitere alle skolestartere til å gå i 15. mai-tog sammen med skolens lille trommekorps, flaggborgen og elevene som går i 4. klasse. Vi møtes i skolegården kl. 10.00 og går en liten runde i nærområdet på ca 30 minutter. Vi avslutter i skolegården hvor alle barna får hver sin is. Hvis dere vil kan dere bli igjen og spise matpakka deres på skolen, eller leke litt i skolegården.

Vi gleder oss til å ha det gøy sammen med dere!

Hilsen små og store på Tveita skole.

Nyttig informasjon om første skoledag for skolestartere

Velkomstdager (foreldre følger)

Vi inviterer til velkomstdager 28.5, 29.5 og 30.5 fra kl. 09.00 – 11.30. Da kan barna bli bedre kjent med hverandre, de voksne på skolen/ Aktivitetsskolen og med skolens område, både ute og inne. Det blir foreldremøte for foresatte tirsdag 28. mai kl. 09.30. Det er foresatte som følger barna, men dersom noen voksne i barnehagen vil være med, er dere hjertelig velkomne. Det er fint om dere forbereder barna i forkant av velkomstdagene ved å snakke litt om hvordan det er å gå på skolen. I løpet av de tre dagene skal vi blant annet spille Villkatten, synge "Friminutt" (fra Jonas, nesten skolegutt) og lese en bok om Albert Åberg. Hvis dere har mulighet til å gjøre noe av det samme i forkant, vil barna gjenkjenne elementer fra barnehagen, noe som mest sannsynlig vil oppleves som trygt.

Bilde3_2023.jpg

Fadderordning

De nye førsteklassingene på Tveita skole blir tildelt hver sin fadder fra 5. trinn. Dette er en ordning som vi ser at både store og små barn har mye glede av. I løpet av året vil fadderne leke med fadderbarna i friminutt, de spiser sammen og har ulike aktiviteter som gjennomføres på skolen.