Ekte kunstnerbesøk på Tveita skole

en person som holder et kamera

Hun er senere blitt utdannet billedkunstner ved Kunstakademiet i Trondheim. I kunsten jobber hun med personlige erfaringer. Tveita skole er en stor del av hennes identitet. I 2014 hadde Eli en utstilling på Galleia BOA i Oslo. Der heklet hun B-blokka på Tveita skole (https://elieines.no/2014/12/01/galleri-boa/ ) . Til skolens mursteinsvegger knytter det seg mange minner. Eli har i flere år samlet historier fra elever som startet på skolen i 1966 til i dag. Tanken er at det skal bli en film der Tveita skoles historie fortelles innenfra, fra de av oss som har vært elever på skolen.

Eli forteller at det har vært utrolig fint å få komme tilbake til skolen og møte dagens elever og lærere. Her er bilder fra filmopptak og en workshop i syvende klasse. Elevene har i to workshops kommet med skisseforslag til hvordan jeg kan sette sammen 49 mursteiner som tidligere har vært en del av skolens vegger. Prosjektet har dette året vært støttet av Sparebankstiftelsen gjennom Tenthaus. Dokumentasjon Joanna Chia-Yu Lin fra Tenthaus.